בקשה לשינוי שם חברה – המדריך לשנת 2024

ישנם מצבים מסוימים בהם החברה מעוניינת לבצע שינוי שם , בדרך כלל מסיבות שיווקית, כלכליות ותדמיתיות. הליך של שינוי שם בחברה פרטית הוא הליך דיגיטלי ומהיר יחסית, הודות למערכת המקוונת והיעילה של רשות התאגידים. במאמר הבא נסקור כיצד עושים זאת.

איך מגישים בקשה לשינוי שם חברה?

לשם שינוי שם החברה יש לכנס אסיפה של בעלי מניות החברה ולערוך פרוטוקול של האסיפה מאומת ע”י עורך דין, כאשר במסגרתו יצוין כי האסיפה התכנסה לשם שינוי שם החברה וכן כי התקבלה החלטה על שינוי שם החברה. בנוסף, יש להכין טופס מובנה של רשם החברות לשינוי שם חברה, ובמסגרתו להציע שלוש חלופות שונות לשם החדש של החברה. את המסמכים יש להגיש במערכת המקוונת של רשם החברות.

מי יכול להגיש בקשה לשינוי שם חברה, ואילו מסמכים נדרשים?

כאמור, מעבר לבקשה המקוונת שנדרש להגיש על מנת לבצע דיווח לרשם החברות, יש להכין (בעזרת עורך הדין של החברה) פרוטוקול בעלי מניות מאומת ע"י עו"ד וטופס מובנה של רשם החברות לשינוי שם החברה. את הבקשה יכול להגיש נושא משרה בחברה – כגון עורך דין החברה (שמוגדר כמוסמך לדווח), או דירקטור.

 

תוך כמה זמן מקבלים תעודת שינוי שם?

זמן הטיפול בבקשה לשינוי שם חברה הוא עד 14 ימים מיום קבלת הטופס והמסמכים בלשכת רשם החברות. כדאי לדעת כי ברוב המקרים הבקשה מטופלת תוך 5 ימי עסקים בלבד, ואף פחות מכך.

איך נוודא שלא נקבל סירוב על שינוי השם?

כדי למנוע סירובים ועיכובים מיותרים של ההליך, מומלץ להתייעץ באיש מקצוע (לרוב עורך דין שמתמחה בכך) שיערוך חיפוש ברשם החברות ויבדוק האם יש שמות דומים ברשם החברות שעלולים להביא לסירוב הבקשה. במצבים כאלו שיש חברות עם שמות דומים או זהים, קיימות גם שיטות שונות שיכולות לסייע בקבלת השם ע"י רשם החברות.

אל תהססו לפנות אלינו

כפי שניתן להסיק מהמאמר, הליך של שינוי שם חברה כולל הכנת מסמכים רבה ובירוקרטיה מול הרשויות. עדיף להסתייע בעורך דין מוסמך ומנוסה בהליכים הללו, על מנת למנוע עיכובים וטעויות בדרך.   אל תהססו לפנות אלינו! למידע נוסף ניתן להתקשר לטל' 055-5631102.

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן