חובת רישום מאגר מידע – הימנעו מסנקציות משפטיות

כדי למנוע שימוש לרעה במידע פרטי ואישי של בני אדם, נחקק חוק הגנת הפרטיות , תשמ"א – 1981 אשר קובע את חובת רישום מאגר מידע בפנקס שמנהל רשם מאגרי המידע, ובמאמר זה נסקור חובה זו בהרחבה.

חובת רישום מאגר מידע – מה הסיכונים?

בעלים של מאגר מידע אשר לא עומד בחובת רישום מאגר מידע, מסתכן בעבירה פלילית שהעונש המקסימלי עליה הוא שנת מאסר. מעבר לכך, מדובר בעוולת אזרחית עפ"י פקודת הנזיקין, שחושפת את בעל המאגר לסיכון בתביעות אזרחיות ופיצויים כספיים. כמו כן הפרה של התקנות יכולה לגרור קנסות מנהליים ע"י המדינה.

אז על מי חלה חובת רישום מאגר מידע?

לפי התקנות, בעל עסק או תאגיד חייבים ברישום מאגר מידע בהתקיים אחד מהתנאים הבאים:

  1. יש במאגר אינפורמציה על 10,000 אנשים ומעלה
  2. קיים במאגר מידע רגיש על אנשים – מידע רגיש כולל נתונים על האישיות של האנשים, מעמדם האישי, צנעת אישיותם, מצבם הבריאותי, מצבם הכלכלי, הכשרה מקצועית, דעות, אמונות וכן הלאה.
  3. מדובר במאגר מידע של גוף ציבורי
  4. מדובר במאגר מידע המשמש לשירותי דיוור ישיר – דיוור ישיר הוא בעצם שליחה יזומה של מידע עסקי ושיווקי ללקוחות.
  5. מדובר במאגר המכיל מידע על אנשים והמידע לא נמסר על ידיהם, מטעמם או בהסכמתם

 

מה זה בכלל "מידע רגיש"?

כאמור, אם המאגר טומן בחובו מידע רגיש, נוצרת החובה לרישום מאגר המידע לפי התקנות. נשאלת השאלה, מה הוא מידע רגיש? להלן דוגמאות אשר ניתנו ע"י רשות הגנת הפרטיות (ואינן בגדר רשימה ממצה):

אישיותו של אדם – הכוונה לפרטים אישיים מסוימים על אדם, לרבות מידע שמקורו במבחני התאמה לעבודה, מידע בדבר עברו הפלילי של אדם, ומידע בדבר מוצאו של אדם; מעמדו האישי של אדם– כגון היותו נשוי, רווק, אלמן, או יתום מהוריו; צנעת אישיותו – התנהגות אדם ברשות היחיד, נטייה מינית; מצבו הבריאותי – מידע גנטי, מידע רפואי או מידע על מצבו הנפשי של אדם, היותו נשא של נגיף מסוים; מצבו הכלכלי – נכסיו של אדם, חובותיו והתחייבויותיו הכלכליות, לרבות יכולתו לעמוד בהן ומידת עמידתו, שינוי במצבו הכלכלי, מקרקעין שברשותו, בעלות על רכב, ירושה, צו עיקול, השקעות, מידע על השתכרות ומידע בנקאי. דעותיו ואמונתו – תפיסת עולם, דעה פוליטית או אמונה דתית של אדם.

 

איך מגישים בקשה לרישום מאגר מידע?

את הבקשה לרישום מאגר מידע ניתן להגיש באמצעות טופס מקוון או בצורה ידנית. מעבר לבקשה שאותה יש להגיש בצורה מדויקת משפטית, יש לצרף תצהיר מנהל מאגר מידע מאומת ע"י עורך דין, מכתב המסביר את פעילות העסק, פרוטוקול מורשי חתימה במידה ומדובר בתאגיד, טופס מדיניות פרטיות של העסק, ועוד.

אנו ממליצים להסתייע בעורך דין מנוסה בהגשת רישום מאגר מידע, כך שיבצע עבודה מדויקת ויחסוך עבורכם זמן וטרחה רבים. הצוות שלנו מומחה ברישומי מאגרי מידע ומעניק שירות משפטי יעיל ומקצועי במחיר חברתי לחלוטין. למידע נוסף מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך האתר או בטלפון 055-5631102.

 

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן