אגרת רישום עמותה ב-2024 – איך חוסכים מאות שקלים?

החלטתם לפתוח עמותה ואתם מחפשים מידע לגבי התהליך ועלויות? הגעתם למקום הנכון! במאמר הבא נסקור את אופן וגובה תשלומי האגרה לרשם העמותות – הן אגרת רישום עמותה והן אגרה שנתית.

אז מה גובה אגרת רישום עמותה נכון לשנת 2024?

חובת תשלום אגרה לרשם העמותות נובעת מסעיף 66 לחוק העמותות, ונקבעת מדי שנה ושנה על ידי שר המשפטים. אגרת רישום עמותה נכון לשנת 2024 היא על סך 907 ₪, וניתן לבצעה באתר הממשלתי של רשם העמותות בצורה מקוונת. את אישור תשלום האגרה מצרפים לבקשה לרישום עמותה, בצירוף יתר המסמכים הנדרשים לרישום עמותה.

אגרה שנתית לרשם העמותות

מעבר לתשלום אגרה בעת פתיחת העמותה , יש לשלם אגרה שנתית לרשם העמותות באופן הבא:

  • עמותות בשנתיים הראשונות שלאחר שנת ההתאגדות ועמותות שמחזורן הכספי לא עלה על 300 אלף ₪– ישלמו אגרה שנתית מוזלת (בשנת 2024 הסכום עומד על 166 ₪). על מנת שהסכום המוזל יתעדכן על העמותה להגיש דיווחים שנתיים לשנת 2022.
  • עמותות שמחזורן הכספי עולה על 300 אלף ₪ – ישלמו אגרה שנתית כך – עד ליום 31.03: תשלום אגרה מופחתת (בשנת 2024 הסכום עומד על 1,262 ₪). מיום 01.04: תשלום אגרה בתעריף רגיל ( בשנת 2024 הסכום עומד על 1,675 ₪).

אז איך חוסכים מאות שקלים בתשלום אגרה שנתית? ניתן לשלם אגרה מופחתת בסך של 1,262 ₪ עד לתחילת אפריל בכל שנה. החל מאפריל, התעריף מתעדכן  לתעריף הרגיל בסך של 1,675 ₪.

מה כולל התהליך לרישום עמותה?

ראשית, יש לבחור שלוש חלופות לשם העמותה הרצוי בעינכם, מתוכם רשם העמותות בוחר שם שבעיניו הוא ייחודי מספיק ומשקף את פעילות העמותה. בנוסף, כאמור יש לשלם אגרת רישום עמותה בצורה מקוונת. בד בבד עורך הדין שמסייע לכם בהקמת העמותה, צריך לאמת את חתימתכם על תקנון העמותה ועל טופס בקשה לרישום עמותה.

לאחר שהניירת מוכנה, ניתן להגיש את הבקשה לרישום חברה באתר של העמותות. כיום מתחייבים לענות לבקשה תוך 8 ימי עסקים, במקרים סטנדרטיים.

עורך דין לרישום עמותה

הליך של רישום עמותה כולל בירוקרטיה רבה, בין היתר הגשת טפסים ובקשות לגופים שונים, אימות חתימה של עורך דין, הכנת תצהירים ופרוטוקולים, תקנון עמותה, ועוד. הליך כזה מחייב ליווי של עורך דין מסחרי ומנוסה, כך שגם מקל את התהליך וגם מקצר אותו עבור מייסדי העמותה.

DigitaLawyer כבר פתחה מאות חברות ועמותות בארץ ומתמחה במתן שירות משפטי בנושא רישום עמותות. מוזמנים להיכנס לעמוד השירות שלנו ולהתרשם מהמלצות של לקוחות ומהניסיון הרב שצברנו בתחום. אל תהססו לפנות אלינו, וגם בטלפון – 055-5631102.

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן