העברת מניות בחברה פרטית – גלו איך עושים זאת

הליך של העברת מניות בחברה פרטית הוא הליך דיגיטלי ומהיר יחסית, הודות למערכת המקוונת והיעילה של רשות התאגידים. ההליך יכול להתבצע בשתי דרכים שונות ועיקריות עליהן נרחיב במאמר הבא.

חובת דיווח על העברת מניות בחברה פרטית  

ראשית, חשוב לציין שהחוק מחייב דיווח לרשם החברות בכל הקשור לשינויים בחברה פרטית, ובפרט על העברת מניות. חוק החברות ותקנות החברות – דיווח, פרטי רישום וטפסים, מחייבים את החברה לדווח על העברת מניות בתוך 14 ימים ממועד החתימות ואישור החברה על כך. כמו כן, חובה לרשום את הפעולה של העברת המניות במרשם בעלי המניות של החברה.

אילו מסמכים נדרש על מנת לבצע העברת מניות כדין?

מעבר לטפסים שנדרש להגיש על מנת לבצע דיווח לרשם החברות, לפי החוק יש להכין מסמכים (כמובן בעזרת עורך הדין של החברה) כגון מרשם בעלי מניות עדכני שמתאר את אחזקת המניות בחברה לאחר העברת המניות, החלטת אסיפה כללית המאשרת את העברת המניות, ושטר העברת מניות חתום ע"י הצדדים.

 

האם נדרש להכין הסכם במסגרת העברת מניות בחברה פרטית?

התשובה לשאלה זו תלויה בנסיבות המקרה. לדוגמא אם מדובר בעסקה של העברת מניות בין בעל מניות שבתוך החברה עם בעל מניות חדש מחוץ לחברה, או בהעברת מניות עם תמורה כספית, או על רקע מחלוקת של שותפים, רצוי להכין הסכם העברת מניות שיגן על כל הצדדים להליך. יחד עם זאת קיימים הליכים פשוטים של העברת מניות, כמו לדוגמא העברת מניות ללא תמורה, בין בני משפחה, או בעלי מניות שנפרדים "ברוח טובה" לאחר שכבר הגיעו להסכמות – במקרים כאלה אין צורך בהסכם העברת מניות, וניתן להסתפק במסמכים שפורטו לעיל.

הגשה מקוונת באמצעות מינוי מוסמך לדווח

טוב, בוא נגיע לתכלס – איך מבצעים את הדיווח על העברת המניות? אופציה ראשונה היא באמצעות מינוי מוסמך לדווח בחברה – בדרך כלל עורך דין. עורך הדין יחתים נושא משרה בחברה על טופס שמנוסח כתצהיר ומאומת על ידי עורך דין, כך שבאמצעות הגשת הטופס יתבצע מינוי המוסמך לדווח בחברה. לאחר מס' ימי עסקים הבקשה מאושרת, ועורך הדין שכעת "מוסמך לדווח" יכול לבצע את הדיווח על העברת המניות במערכת המקוונת של רשם החברות. בדרך כלל מתקבל אישור על העברת מניות תוך מס' שעות.

הגשה ידנית באמצעות מילוי טופס 3 על העברת מניות

אופציה נוספת היא מילוי טופס 3 של רשות התאגידים (שמנוסח כתצהיר), אותו צריך להחתים נושא משרה בחברה ולבצע כאמור אימות חתימה של עורך דין. את הטופס מגישים בצורה ידנית באחת התיבות של רשם החברות הפרוסות בארץ. בדרך זו ניתן לבצע את הדיווח מבלי למנות מוסמך לדווח בחברה, אם לא מעוניינים בכך. יחד עם זאת, זו דרך פחות מומלצת כי היא לוקחת יותר זמן.

 

אל תהססו לפנות אלינו

כפי שניתן להסיק מהמאמר, הליך של העברת מניות כולל הכנת מסמכים רבה ובירוקרטיה מול הרשויות. עדיף להסתייע בעורך דין מוסמך ומנוסה בהליכים הללו, על מנת למנוע עיכובים וטעויות בדרך.   אל תהססו לפנות אלינו! למידע נוסף ניתן להתקשר לטל' 055-5631102.

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן