פתיחת סוכנות ביטוח (רישיון סוכן ביטוח תאגיד) ב-4 שלבים

הליך של פתיחת סוכנות ביטוח הוא יחסית ארוך ומורכב, וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם החברות ורשות ההון לסירוגין. אם אתם סוכני ביטוח שמעוניינים לעבוד תחת חברה בע"מ, שעסקיה יהיו עסקי ביטוח – המאמר הבא הוא בשבילכם! המידע עדכני ונכון לשנת 2024 כך שלא תמצאו יותר מדויק ממנו.

פתיחת סוכנות ביטוח – הליך מקוון ודיגיטלי

החל משנת 2020, רשות ההון הקימה מערכת מקוונת ונוחה להגשת בקשות להקמת סוכנויות ביטוח. כבר לא רלוונטי להגיש מסמכים בדואר או במייל כמו בעבר, ובהתאם הנוהל לפתיחת סוכנות עבר שינויים שכעת נרחיב עליהם. מיותר לציין שמומלץ מאוד (ואף בלתי נמנע) להסתייע בעורך דין שבקיא בפרוצדורה הזו.

 

שלב 1: רישום חברה בע"מ ברשם החברות

בעבר, היה נדרש להשיג אישורים מרשות ההון לפני שניגשים לפתוח חברה בע"מ כסוכנות ביטוח. כיום, השלב הראשון של התהליך הוא פתיחת חברה בע"מ ברשם החברות, שבתור התחלה נרשמת כחברה רגילה ולא כסוכנות.

הליך של פתיחת חברה כולל בחירת שם לחברה (שאינו מכיל את המילה "ביטוח" בשלב הזה), הגשה של תקנון ותצהירי דירקטורים ובעלי מניות ראשונים, ותשלום אגרה לרשם החברות. בסוף תהליך שיכול לקחת כ-24-72 שעות, מקבלים תעודת התאגדות ותקנון חתומים דיגיטלית.

 

שלב 2: פתיחת סוכנות ביטוח מול רשות ההון

כעת, לאחר שנרשמה חברה רגילה ברשם החברות (שאינה סוכנות ביטוח), ניתן להגיש בקשה לשינוי ייעוד החברה לסוכנות ביטוח ברשות ההון. הבקשה כוללת הגשה של תצהירים ומסמכים רבים ומגוונים, כגון: בקשה לקבלת היתר שליטה בסוכנות הביטוח, טיוטת תקנון סוכנות ביטוח הכוללת 5 סעיפי חובה לפי חוק, פרוטוקול אסיפת בעלי המניות, תרשים זרימה של בעלי השליטה בתאגיד, תצהיר מנהל העסקים של הסוכנות, תעודת התאגדות מרשם החברות, הסכם מייסדים במידה ויש מס' בעלי מניות בחברה, וכו'.

לאחר המתנה של כ-45 ימי עסקים מהגשת הבקשה במלואה, מקבלים אישור מרשות ההון לשנות את החברה ברשם החברות – מחברה רגילה לסוכנות ביטוח.

 

שלב 3: שינוי החברה ברשם החברות

כעת, לאחר שהתקבל אישור מרשות ההון לשינוי החברה, יש להגיש בקשה לשינוי שם החברה ושינוי תקנון החברה ברשם החברות. יש הנחיות מדויקות של רשות ההון לבחירת שם עבור סוכנות הביטוח – למשל, אם מדובר בסוכנות שעסקיה הם ביטוח פנסיוני, יש לציין זאת בשם החברה. בנוסף, תקנון הסוכנות חייב להכיל 5 סעיפי חובה הנוגעים להעברת מניות, החלטות הדורשות אישור מיוחד, מנהלי העסקים של הסוכנות וכו'. מבחינת לוחות הזמנים, השינויים ברשם החברות מתבצעים בטווח של בין שבוע ל-3 שבועות, כאשר בסוף מקבלים אישור על שינוי שם החברה ושינוי התקנון.

 

שלב 4: אישור הממונה על הביטוח

לאחר שינוי החברה ברשם החברות, פונים פעם נוספת לרשות ההון ומגישים את כל המסמכים הבאים: אישור על שינוי שם החברה, אישור על שינוי תקנון, נסח חברה עדכני המעיד על השינויים, רשימה של גופים מוסדיים שאיתם הסוכנות מתכוונת לעבוד, ובנוסף – יש לצרף העתק אחד לפחות של חוזה של סוכנות הביטוח עם אחד הגופים הללו.

לאחר הגשת המסמכים האלו, ולאחר המתנה של עד 45 ימי עסקים, מתקבל אישור הממונה על הביטוח לקבלת רישיון סוכנות ביטוח. כעת רק נותר לשלם את האגרה של הרישיון, ולאחר מכן נשלח רישיון סוכן תאגיד דיגיטלי ישירות למייל.

 

ליווי של עורך דין בהליך פתיחת סוכנות ביטוח – חובה!

כפי שכבר ציינו לעיל, יש להיעזר בעורך דין שבקיא בהליך פתיחת סוכנות ביטוח ושמכיר את הפרוצדורה היטב. בכך ייחסך לכם זמן, כסף וטעויות לאורך ההליך. הצוות שלנו מומחה בהקמת סוכנויות ביטוח – אל תהססו לפנות אלינו! למידע נוסף ניתן להתקשר לטל' 055-5631102.

 

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן