אגרת רישום חברה ב-2024 – איך חוסכים מאות שקלים?

החלטתם לפתוח חברה בע"מ ואתם מחפשים מידע לגבי התהליך ועלויות? מצוין – הגעתם למקום הנכון! במאמר הבא נסקור את אופן וגובה תשלומי האגרה לרשם החברות – הן אגרת רישום חברה והן אגרה שנתית.

אז מה גובה אגרת רישום חברה נכון לשנת 2024?

חובת תשלום אגרה לרשם החברות נובעת מסעיף 9(ב) לחוק החברות, ונקבעת מדי שנה ושנה על ידי שר המשפטים. עקרונית, אגרת רישום חברה נכון לשנת 2024 היא על סך 2,944 ₪, אך חשוב מאוד לדעת שבמידה ומגישים בקשה לרישום חברה בצורה מקוונת – מוענקת הנחה של כ- 500 ₪, כך שתשלום האגרה עומד על 2,412 ₪. לכן, חשוב לבחור בעורך דין שמגיש את הבקשה בצורה מקוונת באינטרנט, ולא למשל בדואר, אם עדיין קיימים עורכי דין כאלו.

אגרה שנתית לרשם החברות

מעבר לתשלום אגרה בעת פתיחת החברה, יש לשלם אגרה שנתית לרשם החברות בגובה 1,675 ₪. שימו לב – אין תשלום כפול! התשלום עבור האגרה השנתית מתבצע רק בשנה העוקבת לפתיחת החברה, לא תצטרכו לשלם אגרה שנתית בשנה שבה נפתחה החברה.

איך חוסכים מאות שקלים בתשלום אגרה שנתית? ניתן לשלם אגרה מופחתת בסך של 1,262  ₪ עד לתחילת אפריל בכל שנה. החל מאפריל, התעריף מתעדכן  לתעריף הרגיל בסך של 1,675 ₪.

למה צריך לשלם אגרת רישום חברה?

הפעלת מוסד כמו של רשם החברות מצריך כוח אדם רב ומענה אנושי וטכנולוגי לכמות עצומה של חברות ובעלי מניות.  לכן רק מתבקש מצד המדינה לגבות את העלויות מהציבור שזקוק לשירותים הללו. סיבה נוספת היא למנוע מאנשים לפתוח חברות קש שאין שום כוונה לבצע בהן פעילות עסקית.

מה כולל התהליך?

ראשית, יש לבחור שלוש חלופות לשם החברה הרצוי בעינכם, מתוכם רשם החברות בוחר שם שבעיניו הוא ייחודי מספיק ושונה מיתר החברות הקיימות. בנוסף, כאמור יש לשלם אגרת רישום חברה בצורה מקוונת. בד בבד עורך הדין שמסייע לכם בהקמת החברה, צריך לאמת את חתימתכם על תקנון החברה, ועל תצהירי בעלי מניות ודירקטורים ראשונים בחברה.

לאחר שהניירת מוכנה, ניתן להגיש את הבקשה לרישום חברה באתר של החברות. כיום מתחייבים לענות לבקשה תוך 3 ימי עסקים, אך בד"כ זה לוקח כיום-יומיים.

עורך דין לרישום חברה

כפי שניתן לראות, הליך של רישום חברה בע"מ כולל בירוקרטיה רבה, בין היתר הגשת טפסים ובקשות לגופים שונים, אימות חתימה של עורך דין, הכנת תצהירים ופרוטוקולים, תקנון חברה, ועוד. הליך כזה מחייב ליווי של עורך דין מסחרי ומנוסה, כך שגם מקל את התהליך וגם מקצר אותו עבור בעלי החברה.

DigitaLawyer כבר פתחה מאות חברות בארץ ומתמחה במתן שירות משפטי בנושא רישום חברות ודיני חברות. מוזמנים להיכנס לעמוד השירות שלנו ולהתרשם מהמלצות של לקוחות ומהניסיון הרב שצברנו בתחום. אל תהססו לפנות אלינו, וגם בטלפון – 055-5631102.

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן