רישום חברה מקוון – המדריך לשנת 2024

בעלי עסקים מעדיפים לעבוד תחת חברה בע"מ מתוך שיקולים רבים,  כמו הגנה משפטית שהחברה מעניקה לבעליה, הטבות מס, יתרון תדמיתי ועוד. במדריך הנדון נסקור את היתרונות המרכזיים בפעולת רישום חברה, וגם נסקור את השלבים והפעולות הדרושות בהליך זה. אם החלטתם לפתוח חברה בע"מ ותהיתם למה ואיך לעשות את זה – הגעתם למקום הנכון.

מה היתרונות לרישום חברה בע"מ?

שיקולי מסבעוד שעצמאי כפוף למדרגות המס הקבועות בחוק אשר יכולות להגיע לשיעור מס של מעל 50%, מס חברות עומד על 23% (חשוב להדגיש שיש מס נוסף על דיבידנד וכן תשלום אגרה שנתית). הדעה הרווחת גורסת כי במידה ועוסק מורשה מגיע לסכום מסוים של רווחים (כ-25-30 אלף ש"ח של רווח בחודש), שווה לעבור לפעילות תחת חברה בע"מ. יתרון נוסף מבחינת מיסוי, למי שלא מעוניין למשוך את כל הרווחים שלו מהחברה, הוא היכולת להשאיר את הכספים בחברה ולהשקיע אותם על ידי קניית ציוד או נדל"ן לטובת פיתוח עסקי.

ישות משפטית נפרדת – עצמאי שעובד תחת עוסק מורשה הוא למעשה ישות אחת. במצב כזה העצמאי חשוף לתביעות משפטיות מצד נושים, שיכולים לדרוש גם את נכסיו האישיים, בעוד שחברה בע"מ הינה אישיות משפטית נפרדת מבעליה. כך למשל, במקרים של סכסוכים משפטיים, ניתן לרדת לנכסים של החברה בלבד ולא לנכסי בעליה, היות ומדובר בשתי ישויות משפטיות נפרדות. הגנה משפטית זו מאפשרת מרחב תמרון נוח יותר לאנשי עסקים, ומאפשרת להם לקחת סיכונים עסקיים בצורה בטוחה יותר.

שיקול תדמיתי – אין ספק שהטייטל "חברה בע"מ" מזניק את התדמית של העסק בעיני לקוחות פוטנציאליים, ומעיד על פעילות ענפה, רווחים גבוהים ומעמד מכובד יותר מעוסק מורשה. כמו כן זה מעניק יתרון משמעותי בגיוסי הון למיניהם, עסקאות, שיתופי פעולה עם משקיעים, אנשי עסקים וחברות, ועוד.

בחירת שם לחברה, מינוי דירקטורים ועריכת תקנון

אז הבנו שפעילות תחת חברה בע"מ מעניקה יתרונות רבים לבעליה, והחלטנו שזה הצעד הנכון עבורנו. מה הלאה?

בחירת שם לחברה – ראשית, רשם החברות מבקש לספק שלוש חלופות שונות לשם החברה, שמתוכן יבחר את שם החברה שבעיניו הוא השם הראוי והתקין. על שם החברה להיות ייחודי ושונה, ולא להיות דומה לשם של חברה אחרת בצורה שיכולה להטעות את הציבור. בבחירת השם עדיף להסתייע בעו"ד מנוסה שיכול לתת חוות דעת האם השם ייחודי מספיק, ובכך למנוע את סירוב רישום החברה והגשת בקשה מחודשת. להנחיות פרטניות יותר כדאי לקרוא באתר של רשם החברות.

מינוי בעלי מניות ודירקטורים – לצורך רישום חברה בע"מ יש למנות לפחות דירקטור אחד ובעל מניות אחד (כמובן שאדם אחד יכול למלא את שני התפקידים). בעל מניות הוא בעצם מי שמחזיק בבעלות החברה באמצעות המניות הרשומות שלה, והדירקטור הוא מי שמנהל את החברה ומתווה את מדיניותה העסקית.

עריכת תקנון – אחד ממסמכי היסוד לצורך רישום חברה בע"מ הוא תקנון התאגדות, שמהווה את ההסכם הבסיסי בין בעלי המניות של החברה לבין החברה עצמה. בתקנון התאגדות מופיעים סעיפי סל בסיסיים הנוגעים למטרות החברה, שם החברה, ההון הרשום והמוקצה שלה, וכן הוראות לגבי הגבלת אחריות של בעלי המניות. לצורך עריכת התקנון כדאי להסתייע בעורך דין.

רישום חברה מקוון ברשם החברות

השלב הבא הוא רישום החברה ברשם החברות. על מנת לרשום את החברה יש להגיש שלושה מסמכי יסוד שהינם תקנון התאגדות, הצהרת בעלי מניות ראשונים והצהרת דירקטורים ראשונים. בתצהירים הללו בעלי המניות והדירקטורים מצהירים כי הינם כשירים לכהן בתפקידם בחברה, ועליהם לאמת את חתימתם מול עורך דין.

בנוסף, על מנת לרשום חברה בישראל יש לשלם אגרת רישום חברה עבור רשם החברות. עלות אגרה נכון ל2023 הינה 2,836.00 ₪, ובמידה ומגישים את הבקשה לרישום חברה בצורה מקוונת (שמתאפשרת רק באמצעות עורך דין), עלות האגרה הינה 2,324.00 ₪, כלומר הנחה של 500 ₪.

מעבר ליתרון של ההנחה באגרה, מומלץ להגיש את הבקשה בצורה מקוונת מכיוון שהתהליך מסתיים תוך 24-48 שעות, בעוד שהגשה ידנית יכולה לקחת כשבועיים ועד לחודש ימים.

הליך דיגיטלי לרישום חברה, וחשיבות עורך דין

כפי שניתן לראות, הליך של רישום חברה בע"מ כולל בירוקרטיה רבה, בין היתר הגשת טפסים ובקשות לגופים שונים, אימות חתימה של עורך דין, הכנת תצהירים ופרוטוקולים, תקנון חברה, ועוד. הליך כזה מחייב ליווי של עורך דין מסחרי ומנוסה, כך שגם מקל את התהליך וגם מקצר אותו עבור בעלי החברה.

כיום ניתן לבצע את הפרוצדורות האלה בשלט רחוק ומבלי הצורך לנסוע ברחבי המדינה, ולהיפגש פנים מול פנים כפי שהיה נדרש בעבר. בעידן הפוסט קורונה ניתן לחתום על תצהירים באמצעות פגישות בזום, ולהגיש בקשות וטפסים בצורה דיגיטלית ומקוונת, כך שהתהליך הופך לקל ומהיר עבור כל הצדדים. אם ברצונכם לבצע רישום חברה, אתם מוזמנים ליצור קשר באמצעות האתר או בטלפון 055-5631102 ונשמח לסייע לכם!

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן