אימות חתימה עורך דין – מרחוק ובאופן דיגיטלי!

פירוק חברה מרצון

סעיף 15 לפקודת הראיות [נוסח חדש], תשל"א-1971, קובע כי עורך דין הוא מעין שומר הסף של החוק ונאמן בית המשפט,  וכי אימות חתימה של עורך דין על תצהיר תהווה ראיה כשרה בפני בית המשפט.

בשונה מהעבר ובעקבות משבר הקורונה, כיום ניתן לבצע אימות חתימה באופן מקוון ודיגיטלי, מרחוק ומבלי לצאת מהבית. תהיתם איך עושים את זה? הגעתם למקום הנכון!

אילו מסמכים דורשים אימות חתימה עורך דין?

קיים מגוון רחב של מסמכים משפטיים או עסקיים הדורשים אימות חתימה, בין היתר המסמכים הבאים:
תצהירים שונים, תקנון חברה, פתיחת חשבון בנק בחברה, פירוקי חברות, הסכמי ממון, מכרזים, בקשת רשיונות לעסקים, ועוד מסמכים רבים.

מתי אימות חתימה יקבל תוקף?

סעיף 15 לפקודת הראיות [נוסח חדש], תשל"א-1971, קובע שלוש דרישות מצטברות, בהתקיימן מסמך ייחשב כתצהיר: א. הצהרה בכתב חתומה על ידי המצהיר; ב. ההצהרה ניתנה לאחר שהמצהיר הוזהר על ידי המזהיר כי עליו להצהיר את האמת וכי יהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק אם לא יעשה כן; ג. דבר מתן האזהרה אושר על ידי המזהיר על פני התצהיר.

איך מתבצע אימות חתימה מקוון?

ראשית, תתבקשו לבצע אימות דיגיטלי ולהזין את פרטי עורך הדין שיאמת את חתימתכם במערכת ההזדהות הממשלתית. במידה ואינכם רשומים למערכת תתבקשו לעשות זאת. לאחר מכן, ניתן לבצע פגישה באמצעות שיחת וידאו מרחוק תוך שהשיחה מוקלטת. במהלך הפגישה עורך הדין מבקש את הסכמת המצהיר להקלטת הפגישה ולהצגת פרטים מזהים. לאחר הקראת האזהרה על ידי עורך הדין, המצהיר חותם על המסמכים, ולאחר מכן עורך הדין יוסיף את חתימתו.

האם ניתן לבצע אימות חתימה דיגיטלי גם מחו"ל?

לא. תנאי לכך שניתן לעשות אימות חתימה דיגיטלי הוא שעורך הדין והמצהיר נמצאים במדינת ישראל. כדי לבצע אימות חתימה בחו"ל, יש לגשת לקונסול ישראלי או לנוטריון בחו"ל, ולשלוח את המסמכים יחד עם חתימות מקוריות לארץ.

מה העלויות של אימות חתימה עורך דין?

לכל עורך דין עלויות שונות וזה כמובן תלוי גם בסוג המסמך ותוכנו, אך טווח המחירים נע בין 150-300 שקלים. במקרה סטנדרטי, אצלנו על חתימה ראשונה התשלום הוא 199 ₪ + מע"מ, ועל כל חתימה נוספת 50 ₪.

אל תהססו לפנות אלינו

95% אחוז מהלקוחות שלנו נפגשים איתנו מרחוק, ומבלי לטרוח בנסיעות ופגישות פרונטליות. אנחנו מאמתים חתימות באופן יומיומי בצורה מקוונת, מהירה ונוחה. למידע נוסף מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך האתר או בטלפון 055-5631102.

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן