מחיקת עמותה מרצון – המדריך לשנת 2024

מחיקת עמותה מרצון הוא הליך חדש יחסית שנכנס לתוקף בשנים האחרונות. ההליך מאפשר לעמותות לבצע הליך פירוק עמותה בשלב אחד ובפרק זמן קצר יחסית, להבדיל מהליך פירוק עמותה מרצון שהינו ארוך הרבה יותר, ומתבצע בארבעה שלבים שונים. המאמר הבא יעזור לכם להבין אם הליך מחיקת עמותה מתאים לעמותה שלכם.

מה החידושים של הליך מחיקת עמותה מרצון?

הליך מחיקת עמותה מרצון נעשה בשלב אחד בלבד לכלל העמותות, בשונה מהליך פירוק עמותה שנעשה ב-4 שלבים שונים וארוך הרבה יותר. כמו כן, חידוש נוסף ומקל הינו ביטול דרישת הפרסום ברשומות מצד בעלי העמותות, כך שהפרסום מתבצע על ידי רשם העמותות ללא צורך בתשלום אגרה.

איזה עמותה רשאית ללכת במסלול מחיקת עמותה מרצון?

מחיקת עמותה מרצון הינו שירות המיועד לעמותות הבאות:

  • עמותות שלא הייתה להן פעילות כספית מעולם.
  • עמותות שהייתה להן פעילות כספית בעבר שהופסקה לפני ארבע שנים ומעלה, למעט תשלום לבעל מקצוע עבור הטיפול בתהליך המחיקה או העברת כספים/נכסים בשווי של עד 50 אלף ש"ח לעמותה בעלת מטרות דומות, ואין להן נכסים, חובות או התחייבויות.
  • לא מתנהלים הליכים משפטיים כנגד העמותה או כנגד נושאי משרה בעמותה בהקשר לפעילותם בעמותה.

עמותות שלא עונות על הקריטריונים הללו – ייאלצו לפנות למסלול רגיל של פירוק עמותה מרצון.

מה המסמכים הנדרשים לצורך מחיקת עמותה?

יש לערוך תצהיר למחיקת עמותה במערכת המקוונת של רשם העמותות. רק בעל תפקיד בעמותה, כגון עורך דין של העמותה, יכול ליצור ולערוך את התצהיר המקוון. התצהיר צריך לכלול את הפרטים הבאים:

  • לא מתנהלים הליכים משפטיים כנגד העמותה או כנגד נושאי משרה בה בהקשר לפעילותם בעמותה.
  • לעמותה אין חובות והתחייבויות.
  • לעמותה אין נכסים ורכוש כלשהו.
  • לעמותה לא הייתה פעילות כספית שאינה קשורה למחיקתה בארבע השנים האחרונות
  • לעמותה לא היו בארבע השנים האחרונות נכסים או התחייבויות בסכום מצטבר העולה על 50 אש"ח
  • פירוט הפעולות שנעשו בנכסים בסכום שעד 50 אש"ח שהיו ברשות העמותה בארבעת השנים האחרונות: (במידה ורלוונטי)
  • העמותה סגרה את חשבון הבנק  שלה.

על התצהיר להיות חתום בחתימות של שני חברי הועד , ובמקרים בהם חבר הועד יצהיר כי נעשו מאמצים לאתר חברי ועד נוספים שיחתמו על התצהיר, ללא הצלחה. התצהיר ייחתם בפני עורך דין. 

מהו זמן טיפול בבקשה של מחיקת עמותה?

זמן טיפול בבקשה הינו עד 21 ימי עבודה מיום קבלת המסמכים. לאחר מכן, משך הטיפול תלוי במועדי פרסום ההודעות במחלקת רשומות של משרד המשפטים.

 כאמור, אם הרשם יחליט כי העמותה עומדת בתנאים למחיקה מרצון, הבקשה תאושר ותועבר לפרסום במחלקת רשומות במשרד המשפטים. הפרסום יכלול הודעה מוקדמת על הליכי מחיקת העמותה והודעה סופית על מחיקת העמותה.

הקדימו תרופה למכה – סגרו את העמותה שלכם לפני שיוטלו עליכם תשלומים ועיצומים!

מחיקת עמותה מרצון הינה הליך מורכב במקרים רבים, ודורש עבודה מדויקת ובקיאות משפטית. מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי בנושא על מנת להגיש את הבקשה בצורה מדויקת ובכך להימנע מסירובים ומעיכובים של התהליך. הגשה נכונה ומקצועית גם מסייעת בקבלת פטור מאגרה. לפרטים נוספים השאירו הודעה בטופס האתר או התקשרו לטלפון / השאירו וואצאפ במס' 055-5631102.

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן