פתיחת חשבון בנק לעמותה – המדריך המלא

הקמתם עמותה בהצלחה ותהיתם מה השלב הבא? ניחשתם נכון – פתיחת חשבון בנק לעמותה! במאמר זה נסקור את התהליך ונתן לכם טיפים על סמך הניסיון המשפטי והעסקי הרב שצברנו בהקשר לפרוצדורה הזו.

ליווי עורך דין בהליך פתיחת חשבון בנק לעמותה

לקוחות רבים שואלים אותנו מדוע בכלל צריך עורך דין לצורך ההליך הזה? התשובה החד משמעית היא, שבכל סניף אליו תפנו, בלי יוצא מן הכלל, יבקשו מכם אימות חתימה של עורך דין על תצהירים, טפסים ופרוטוקולים לצורך פתיחת החשבון. כיום, לא ניתן לפתוח חשבון בנק לעמותה ללא ליווי של עורך דין. מומלץ להשתמש בשירותים של עו"ד שמכיר את התהליך היטב, בכדי למנוע עיכובים וטעויות שיכולים להאט ולסרבל אותו.

איפה כדאי לפתוח חשבון בנק לעמותה?

הטיפ שלנו הוא לפתוח את חשבון הבנק בסניף הנוח והמוכר לכם, בו אתם מכירים את המנהלים והבנקאים כך שתוכלו לבצע פעולות בצורה נוחה יותר. יחד עם זאת, שווה לעסוק שקר שוק ולבדוק איפה מציעים לכם תנאים טובים יותר. סניפים רבים מציעים מסלולים מיוחדים לעמותות וחל"צ, וכדאי בהחלט לשקול לפתוח חשבון בבנק שיתאים לצרכיה של העמותה.

איך פותחים חשבון בנק לעמותה?

אז מצאתם את סניף הבנק הרצוי בעינכם. הצעד הבא הוא ליצור קשר עם הבנקאי, להציג את עצמכם ואת העמותה, ולבקש את סט המסמכים עבור פתיחת חשבון בנק. חשוב להדגיש כי לכל בנק ולכל סניף יש סט מסמכים משלו שאותו שאותם צריך למלא בצורה מדויקת מאוד. בין המסמכים אותם צריך לספק: פרוטוקול מורשי חתימה מאומת ע"י עורך דין, אישור עו"ד על פתיחת חשבון בנק עם לוגו של משרד עו"ד, פרוטוקול אשראי, פרוטוקול עמותה לפתיחת חשבון בנק עם לוגו, פרוטוקול ביצוע עסקאות בהוראה טלפונית/אינטרנט, תעודות זהות של מורשי החתימה מטעם העמותה, וכו'.

בנוסף, כלל הבנקים מבקשים לשלוח להם תעודת רישום עמותה ותקנון עמותה עם חתימות של עורך דין וחותמות העתק נאמן למקור.

דגשים נוספים

את סט המסמכים של הבנק כמובן יש להעביר אלינו, לצוות המשפטי של DigitaLawyer, בכדי שיעשה עבורכם את העבודה.

לאחר ביצוע העבודה על ידינו, את כל המסמכים יש לשלוח לבנק עם חתימות מקוריות בלבד. כלומר, באף סניף לא יסכימו לקבל את המסמכים דרך המייל או באמצעות הגשה מקוונת. כחלק מהשירות שלנו אנו שולחים את המסמכים עבור הלקוחות אל סניף הבנק הרלוונטי.

יחד עם זאת, בכדי למנוע עיכובים ועבודה כפולה עבור כל הצדדים בתהליך, אנו שולחים את המסמכים בצורה דיגיטלית במייל כדי לוודא את תקינותם, ורק לאחר מכן שולחים את החתימות המקוריות בשליחות.

חשיבות עורך דין בתהליך

כפי שניתן להסיק ממאמר זה, וכפי שנכתב במאמר לא אחת, תהליך של פתיחת חשבון בנק לעמותה הינו מורכב ודורש ליווי וסיוע של עורך דין. הצוות המשפטי שלנו מתמחה בהליכי פתיחת חשבון בנק ומכיר היטב את הפרקטיקה המשפטית בהקשר זה.  לפרטים נוספים השאירו הודעה בטופס האתר או התקשרו לטלפון / השאירו וואצאפ במס' 055-5631102.

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן