החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה של הרשויות. אם הינכם בעלי עמותה מחוקה ואתם מעוניינים בהחייאת העמותה – המאמר הבא הוא בשבילכם!

באילו מקרים מגישים בקשה להחייאת עמותה?

במקרים רבים בהם העמותה אינה פעילה או לא עומדת ברגולציה של רשם העמותות (למשל לא מקיימת את חובותיה להגיש דוחות שנתיים או לשלם אגרות שנתיות), רשם העמותות רשאי  למחוק את העמותה באופן חד צדדי.

לרוב, בעלי העמותה ירצו לחדש את פעילות העמותה בשביל שתי סיבות עיקריות: אחת, שימוש במוניטין וברזומה של העמותה המחוקה, ושתיים, להשיב את נכסי העמותה הרשומים על שמה (למשל: כספים בחשבון בנק שנמצא בהקפאה עקב מחיקת עמותה).

 

שלב 1 להחייאת עמותה: פנייה ראשונית לרשם העמותות

אז בואו נגיע לתכלס – איך מבצעים החייאת עמותה?

בשלב הראשון, יש לפנות בבקשה להחייאת עמותה לרשם העמותות, חתומה ע"י עורך דין וכן על ידי חבר עמותה/בעל תפקיד בעמותה/נושה של העמותה. לבקשה יש לצרף מכתב נלווה, ובו יש לפרט מה הם ההצדקות והנימוקים לביטול מחיקת העמותה.

עקרונית, את הבקשה ניתן להגיש עד 20 שנה מיום מחיקת העמותה ברשם העמותות, ואם חלפו 20 שנה, לכאורה לא ניתן להגיש בקשה להחייאת עמותה, אך ניתן לבקש ארכה לכך.

 

שלב 2: בירוקרטיה

לאחר שמקבלים אישור עקרוני מרשם העמותות להמשך התהליך, השלב הבא הוא הארוך והמפרך ביותר – הגשת כל המסמכים הדרושים לצורך החייאת העמותה. בין המסמכים המבוקשים:

  • מכתב המפרט את סיבות ההחייאה, מטרות החייאת העמותה ופועלה בתקופה המחיקה.
  • רשימה של נכסי העמותה לרבות נכסי נדל"ן, כלי רכב וכו'.
  • דוחות כספיים החתומים בידי שני חברי ועד או תצהיר על העדר פעילות כספית.
  • פרוטוקול האספה הכללית המאשרת את הדוחות הכספיים.
  • המלצה של ועדת ביקורת לעניין הדוחות הכספיים.
  • פרוטוקול ישיבת האספה הכללית לגבי מוסדות העמותה החתום בידי שני חברי ועד העמותה.
  • דוחות מילוליים.
  • מסמכים להוכחת רציפות חברי הוועדה או לחלופין פרוטוקול לשינוי בהרכב חברי ועד העמותה.
  • אישור על תשלום אגרה שנתית.
  • תצהיר על אי קיום או קיום תביעות נגד העמותה או אחד מחבריה.
  • תצהיר על חמשת מקבלי השכר והמלגות הגבוהות ביותר.
  • העתק בקשת החייאת העמותה לרשם העמותות.

לאחר הגשת המסמכים, מקבלים אישור והסכמה עקרונית של רשם העמותות להחייאת עמותה. אך לא די בכך – המשיכו לשלב הבא.

שלב 3: בקשה להחייאת עמותה בבית המשפט

לאחר שמקבלים אישור מרשם העמותות, יש להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי להחייאת העמותה, במחוז בו רשומה העמותה. את הבקשה יש להגיש בהתאם לכללים של סדר הדין האזרחי. לאחר שבית המשפט נותן אישור להחייאת העמותה וביטול מחיקתה, יש לשלוח את צו בית המשפט לרשם העמותות, ולוודא שאכן העמותה חזרה להיות רשומה ופעילה.

 

החייאת עמותה – היעזרו בעורך דין, כי אי אפשר אחרת!

כפי שכבר ציינו לעיל, מדובר בהליך מורכב ומסובך ולכן יש להיעזר בעורך דין שמכיר את הפרוצדורה היטב. בכך ייחסך לכם זמן, כסף וטעויות לאורך ההליך. הצוות שלנו מומחה בהחייאת עמותות – אל תהססו לפנות אלינו! למידע נוסף ניתן להתקשר לטל' 055-5631102.

 

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

פירוק חברה מרצון

הסבת דוח משטרה בישראל: מדריך מעמיק 2024

בישראל, עבירות תנועה הן עניין שבשגרה, והן מטופלות בעיקר באמצעות דוחות שמנפיקים שוטרי התנועה או מצלמות אוטומטיות. אחד המושגים החשובים בהקשר זה הוא "הסבת דוח

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן