פירוק חברה מרצון בהליך מזורז – המדריך השלם

פירוק חברה מרצון בהליך מזורז הוא הליך חדש יחסית, שנכנס לתוקף לפני כשנתיים. ההליך מאפשר לחברות לבצע הליך פירוק בשלב אחד ובפרק זמן קצר יחסית, להבדיל מהליך פירוק מרצון רגיל שנעשה במס' שלבים שונים ולכן ארוך יותר. המאמר הבא יעזור לכם להבין אם ההליך המזורז מתאים לחברה שלכם.

מה החידושים של פירוק חברה מרצון בהליך מזורז?

ההליך המזורז נעשה בשלב אחד בלבד לכלל החברות- חברות יחיד וחברות שאינן חברות יחיד, בשונה מבעבר. כמו כן, חידוש נוסף וחיובי הינו ביטול דרישת הפרסום ברשומות, כך שהפרסום מתבצע על ידי רשם החברות ללא צורך בתשלום אגרה.

אז איזה חברה רשאית לבצע הליך מזורז?

עפ"י חוק החברות – רק חברה שאינה פעילה זכאית לבצע הליך מזורז. סעיף 342מא' לחוק החברות מגדיר מהי "חברה לא פעילה", אשר מתקיימים בה כל התנאים הבאים: אין לה נכסים; אין לה חובות, למעט חוב אגרה שנתית שהחברה רשאית לקבל פטור ממנה לפי התקנות; החברה אינה צד להליכים משפטיים ולא מתנהלים נגדה הליכי אכיפה מנהליים.

ומה לגבי חובות אגרה לרשם החברות?

במידה והחברה היתה לא פעילה בשנים שלפני סגירתה, והדבר מגובה בדיווחים לרשויות המס במהלך השנים, החברה זכאית להגיש בקשה לפטור מאגרה בעבור השנים הללו, ובכך לחסוך הוצאה של עשרות אלפי שקלים במקרים רבים. לעיתים יש לצרף לבקשת הפטור אישורים מרשויות המס על תיקים לא פעילים או סגורים, ואף אישור מרואה החשבון המבקר של החברה על אי פעילותה. בכדי להבין כיצד להגיש את בקשת הפטור יש להיוועץ בעורך דין מקצועי לענייני פירוק חברות.

מה הם המסמכים הדרושים לצורך פירוק חברה מרצון בהליך מזורז?

על מנת להגיש בקשה לפירוק מרצון מזורז, יש להגיש את המסמכים הבאים: פרוטוקול בעלי מניות המאשר את פירוק החברה; החלטת דירקטוריון המאשרת את פירוק החברה; תצהיר של רוב הדירקטורים, מאומת ע"י עורך דין, המעיד על אי פעילותה של החברה; בקשה לפטור מאגרה של רשם החברות, המנוסחת כתצהיר שמאומת ע"י עורך דין; ובמקרים רבים גם אישורים מרשויות המס על אי פעילות החברה בצירוף אישור רואה חשבון מבקר של החברה על אי פעילות.

הקדימו תרופה למכה – סגרו את החברה שלכם לפני שיוטלו עליכם תשלומים ועיצומים!

פירוק חברה מרצון בהליך מזורז הינו הליך מורכב במקרים רבים, ודורש עבודה מדויקת ובקיאות משפטית. מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי בנושא על מנת להגיש את הבקשה בצורה מדויקת ובכך להימנע מסירובים ומעיכובים של התהליך. הגשה נכונה ומקצועית גם מסייעת בקבלת פטור מאגרה. לפרטים נוספים השאירו הודעה בטופס האתר או התקשרו לטלפון / השאירו וואצאפ במס' 055-5631102.

שתף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עוד מאמרים...

החייאת עמותה ב-3 שלבים – המדריך השלם

הליך של החייאת עמותה הינו יחסית ארוך ומורכב וכולל בירוקרטיה רבה מול רשם העמותות ובית המשפט לסירוגין. לצורך אישור התהליך יש לעמוד בתנאים ובדיקה מעמיקה

יש לך שאלה בנושא? פנה אלינו!

דילוג לתוכן